Clubkampioenschap Tornado’65 2025 ingehaald

Clubkampioenschap Tornado’65 2025 ingehaald

Eindelijk was het dan zover, er was een vervangende datum gevonden voor het club kampioenschap van 2025 gevonden en wel 17 april 2026. Antje was op dat moment al de grote winnaar want ze mocht zich al bijna anderhalf jaar de enige echte clubkampioen van Tornado’65 noemen. En voor de nieuwe kampioen zou dit gevoel maar een half jaar duren, bijna te kort om vol voor deze eretitel te gaan strijden. Jochem kon door agenda problemen helaas niet meedoen, maar vond het stiekem misschien ook wel niet de moeite waard voor dat halve jaartje.

Wat ook nog meespeelde was dat de vereniging er in 2026 een paar veelbelovende nieuwe leden bij had gekregen. Zo zijn er Ruud en Mike, vader en zoon, die ogenschijnlijk alle sporten op hoog niveau kunnen beoefenen en dan Nico met z’n lange noppen, wat een plaag is voor alle Tornado spelers. Zelf had ik nog even slinks  bij het bestuur navraag gedaan of voor een in 2025 uitgesteld kampioenschap de deelnemers dan ook al in 2025 lid moesten zijn om mee te mogen spelen maar daar wilden ze niet van horen.

Op de dag van de wedstrijden liep ik niets vermoedend Ons Dorpshuis binnen en werd aangestaart door 4 grote ogen achter de bar. Harold en Ellen begroetten mij overdreven vriendelijk en vroegen of wij die avond iets speciaals hadden. ‘Jazeker!’, antwoordde ik, ‘we hebben ons clubkampioenschap’. ‘Dus Toch…’, klonk het uit beide monden tegelijk. ‘Waarom weten wij dat niet’. Toen viel mijn mond open. ‘Hoezo weten jullie dat niet, ik ben al 2 weken met Jan van Gerwen in overleg om te kijken hoe we het kunnen opvangen dat er geen bezetting is Ons Dorpshuis voor deze avond’. Gelukkig had Jan al wel toegezegd dat hij de bardienst dan wel ging draaien en voor ons is het een goede les om de volgende keer tijdelijk de activiteiten te melden.

In de kleedkamer was de spanning al goed voelbaar. De persoonlijke rituelen werden afgewikkeld in een oorverdovende stilte en Nico keek nog eens even goed naar zijn ‘plankje’, een extreem dik frame met aan de ene kant die rode, lange noppen. Zouden die hem vanavond gaan helpen …

De bezetting was sterk al was er ook een aantal belangrijke spelers niet, zoals onze gouden olympier Tonnie, onze sterkste speler Sandra die van blessure naar blessure gaat en Jochem dus, de man met de sterkste smash van het veld. 10 spelers gingen het tegen elkaar opnemen in 2 poules van 5 met kruisfinales voor de eerste 2 posities. De spelers uit het eerste team, Rob en Richard, beide als eerste geplaatst in de poules, wonnen al hun 4 partijenen em werden daarmee eerste in de poule. Maar daarachter was het heel spannend. In de poule van Richard wonnen Marcel, Nico en Albert allemaal 2 partijen en was Nico op onderling resultaat tweede geworden. In de poule van Rob hadden Henk, Johan C en Antje allemaal 2 partijen gewonnen en werd Antje uiteindelijk tweede. De kruisfinales werden vervolgens gespeeld tussen Richard en Antje en Rob en Nico. Richard won in straight sets van Antje, maar Rob had het zwaar tegen Nico. Nico won de eerste game met 2 punten verschil, waarna Rob uithaalde met 11-4. Toen Nico weer met 2 punten verschil won  was het verzet van Rob gebroken en won Nico ook de vierde game en dus de wedstrijd. Richard had in de poule al moeizaam in 5 games van Nico gewonnen en ook in de finale werd het weer lastig. Om en om werden de games verdeeld en uiteindelijk won Richard de vijfde game met 11-9 en was daarmee de nieuwe club kampioen!

De volledige uitslag is: 1. Richard, 2. Nico, 3. Antje, 4. Rob, 5. Marcel, 6. Johan, 7. Henk, 8. Albert, 9. Michel en 10. Ruud  

Dankzij ‘vrijwilliger’ Jan van Gerwen  bleef het nog lang onrustig in Ons Dorpshuis waarbij al weer snel vooruit werd gekeken naar de volgende CK. De oude garde ziet de concurrentie dichterbij komen en als dan onze toppers Sandra, Tonnie en Jochem er dan ook weer bij zijn kunnen de messen weer worden geslepen.

En hoe mooi zou het zijn als er dan ook meer niet-competitiespelers gaan meedoen!!!

Richard